Press Release: Mountain Life Announces Vie En Montagne

Born on a chairlift in 2002, Mountain Life has become the leading voice in outdoor media across Canada and beyond. But we’ve been missing something from our collective conscience and national identity. Today, that changes.

Introducing Vie En Montagne, our homage to the characters, adventures, and issues in the outdoor community from every corner of the province of Quebec.

We’re bringing together all the creativity, exploration and authenticity from our other publications, and pouring our energy into building our brand in Quebec. Our expertly-curated bilingual content will speak to Quebecers and tourists alike, and will showcase the outdoor opportunities, businesses and people of la Belle Province.

article continues below

For ML publisher Glen Harris, the move has been a long time coming. “Quebec is such a big piece of the pie when it comes to world-class play in the mountains—so this is something we’ve been wanting to do since Mountain Life was launched,” Harris recalls.

We’ve been fortunate to find and recruit Pat Wells, a local who is passionate about the outdoor sports, issues and culture we intend to showcase. What separates Wells from the pack is his extensive experience in the Quebec media landscape, as publisher of both Cyclepresse and Skipresse, and as sales and marketing director of the Tremblant Express.

This slideshow requires JavaScript.

 

This slideshow requires JavaScript.

‘’I’ve always felt that Quebec needed a publication that would stay longer on the coffee table and stand out from the rest,” says Wells. “After meeting Glen and the crew of Mountain Life Media, I knew their publication was exactly what was needed. Finally in Quebec we will have the opportunity to connect outdoor retailers, manufacturers, enthusiasts, writers and photographers in one happy place.’’

We couldn’t be more excited to have Pat Wells at the helm, and with his expertise we are stoked to call ourselves a bilingual national media company. So sit back and enjoy the ride—we can’t wait to tell the stories of everything that makes Quebec an amazing place to live and recreate. Vivre à fond! —ML

En français

Née d’une idée qui a germé sur un télésiège en 2002, Mountain Life est devenue la publication de référence en matière de plein air au Canada et à l’étranger. Cependant, quelque chose manquait à notre conscience collective et à notre identité nationale. C’est aujourd’hui que nous y remédions.

Voici Vie en Montagne, notre façon de mettre en lumière les individus, les aventures et les enjeux marquants de la communauté du plein air partout au Québec.

Notre équipe rassemble son savoir-faire et met à contribution toute sa créativité, son expérience et son authenticité pour développer notre marque au Québec. Notre contenu bilingue inégalé s’adressera tant aux Québécois qu’aux touristes. Il mettra de l’avant les occasions de plein air, les entreprises et les gens de la communauté du plein air de la Belle Province.

Pour l’éditeur et fondateur Glen Harris, c’est un moment qu’il attendait depuis longtemps. Le Québec jouit d’une renommée mondiale en matière d’excellence dans les sports de montagne. « C’est un projet qui nous tient à cœur depuis les débuts de Mountain Life, il y a 15 ans » se rappelle Harris.

Nous avons eu la chance de rencontrer et d’accueillir Pat Wells au sein de notre équipe. Pat est un Québécois passionné par les sports, les enjeux et la philosophie de plein air que nous comptons mettre en valeur. Ce qui le distingue particulièrement est sa connaissance et sa vaste expérience dans le milieu des médias au Québec, ayant travaillé comme directeur de publication et éditeur, à la fois de CyclePresse et de SkiPresse, et comme directeur des ventes et du marketing du Tremblant Express.

« J’ai toujours eu le sentiment que le Québec avait besoin d’une publication qui se démarque », explique M. Wells. « Après ma rencontre avec Glen et l’équipe de ML média, je savais que leur publication représente la formule idéale. Pour la première fois au Québec, nous aurons la possibilité de mettre en relation, au sein d’une publication extraordinaire, des détaillants d’équipements de plein air et des fabricants, des amateurs de plein air, et des chroniqueurs et des photographes spécialisés dans le domaine. »

 

Nous sommes vraiment ravis d’avoir Pat Wells aux commandes, et grâce à son expertise nous sommes fiers de pouvoir dire que nous sommes une entreprise médiatique pancanadienne bilingue. C’est avec grand plaisir que nous allons partager les histoires qui font du Québec un endroit incroyable.—ML

 

Comments